środa, 10 czerwca 2015

Jak zmotywować się do ćwiczeń latem?

Lato jest bardzo przyjemnym okresem w ciągu całego roku. Na dworze jest ciepło, świeci słońce, rzadko pada deszcz, dlatego uważam, że każdy z nas z przyjemnością wychodzi na dwór, aby ogrzać się w promieniach słoneczka. Jednakże zauważyłam, że w lecie trudno nam się zmusić do dużej aktywności fizycznej. Wszystko dlatego, że po prostu jest gorąco, pocimy się, szybciej męczymy a tym samym wcale nie chce nam się podejmować dodatkowego wysiłku poza tym, który wykonać musimy. Warto więc zastanowić się czy istnieje sposób aby polepszyć swoją motywację? Czy w lecie także można z przyjemnością ćwiczyć? Oczywiście! 

Wypróbowałam to na sobie samej. Niegdyś także wcale nie miałam ochoty ruszać się z miejsca w lecie. Teraz jednak wypróbowałam kilka trików, które sprawiły, że w czasie letnich upałów jestem tak samo aktywna jak w innych miesiącach. Zapytacie co to? Odpowiedz jest jasna. Wcale nie musimy iść na dwór aby ćwiczyć, lecz można wszak udać się do siłowni i ćwiczyć w klimatyzowanych pomieszczeniach. Tutaj wcale nie poczujemy nadmiernego gorąca i będziemy ćwiczyć z przyjemnością. Jeśli już jednak koniecznie chcemy ćwiczyć na dworze wybierajmy adekwatne pory. Najlepsze jest wczesne rano albo wieczór, kiedy jest ciepło, ale już nie upalnie.

2 komentarze:

  1. Dużo ludzi stosuje zasadę - na lato odpuszczam. Mnie w sumie zawsze się fajnie ćwiczyło w lato nawet w dużych upałach :) A klima na siłowni to też fajna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Staram się być aktywna w każdej porze roku :)

    OdpowiedzUsuń