czwartek, 26 lutego 2015

Źródła witamin

Zastanawiałam się ostatnio, w jaki sposób zadbać o swoje zdrowie, dobre samopoczucie i ogólnie o cały organizm. Oczywiście stwierdziłam, że w pierwszej kolejności ważna jest dieta, jednakże poczytałam, co nieco w sieci i okazało się, że aby dieta wpływała idealnie na nasze ciało musi zawierać w sobie idealny zestaw witamin oraz minerałów. Sięgnęłam, więc po witaminy, jakie to są rozpuszczalne w tłuszczach, a między innymi witaminę A, która znajduje się w jajach, maśle oraz warzywach i owocach, a także witaminę D, jakiej jest sporo w wątrobie, drożdżach i grzybach. Naturalnie ułożyłam dietę tak, aby zawierała spore ilości witaminy K. W moich codziennych daniach znalazły się, więc rośliny strączkowe, pomidory, oraz truskawki. Z witamin, które to są rozpuszczalne w wodzie wybrałam najważniejsze, takie jak witamina B1 oraz B2, która to potocznie jest zwana, jako ryboflawina. Oczywiście głównie dostarczają ich ryby, dlatego przynajmniej dwa razy w tygodniu staram się je jeść. Także witaminę B3 umieściłam w swojej diecie a w tym celu na moim stole pojawiły się pełne ziarna zbóż, zielone warzywa liściaste, a także ziemniaki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz